De webshop van modeketen Men At Work zegt duidelijk te profiteren van de strategie die een jaar geleden werd ingezet om meer gebruik te maken van affialiate marketing. Volgens het bedrijf heeft dit voor zowel meer omzet als voor een hogere servicegraad gezorgd. Men at Work schakelde daartoe een gespecialiseerd bedrijf in, dat advertenties plaatste op allerhande modewebsites. Deze worden vervolgens betaalt voor elke bezoeker of elke verkoop.
Retailtech schrijft hierover op zde website. Behalve modesites werden ook kortingsaanbieders en mailpartijen ingezet om de webshop van Men at Work te promoten. Partijen waarmee zaken werd gedaan zijn onder meer Fashionchick.nl, Girlstyle.nl, Actiecode.nl en Euroclix. De actie werd ingezet na een half jaar opening van de website. Men at Work is positief over de inzet. “Het
contact met Fashionchick is zeer waardevol gebleken. Dit was direct
terug te zien in de toegenomen omzet”, aldus de formule.
De investeringen in affiliate marketing hebben zich goed terugverdiend, stelt de onderneming. Men at Work biedt in de webshop andere zaken aan dan in de winkel, waaronder een groot XL-assortiment en internet-only-merken.