Van de huidige twee Vlaamse winkels wil de Nederlandse moderetailer Norah snel doorgroeien naar 25. De focus ligt op kleinere winkelsteden en overdekte winkelcentra, zegt CEO Han Sterk.
“Body-positivity-modemerk”
In Vlaanderen is Norah nog geen vertrouwde naam: het merk heeft hier momenteel twee eigen winkels, in Turnhout en Geel. Maar dat moet snel veranderen: het doel is om 25 winkels te openen in Vlaanderen, zegt directeur Han Sterk aan FashionUnited. “We willen Norah vestigen in kleinere winkelsteden, zoals Mechelen, Leuven en Hasselt.” In overdekte winkelcentra komt de modeketen volgens hem het beste tot zijn recht.
Norah wil “hét body-positivity-modemerk voor Vlaamse dames” worden in het middensegment, aldus Sterk. Om Vlaamse klanten te verleiden past de keten het aanbod wel aan: bloemenprints en patronen verkopen hier minder, het moet wat ingetogener. Een lokaal team zal de Vlaamse expansie begeleiden. De CEO heeft ervaring met Vlaanderen: hij was drie jaar aan de slag bij vanHaren.
Norah staat voor betaalbare damesmode in maten 36 tot en met 48. Elke week verschijnen nieuwe stukken in de winkels. In Nederland opent het bedrijf dit najaar zijn honderdste winkel en viert het zijn tiende verjaardag. Het hoofdkantoor bevindt zich in Alkmaar.