De Nederlandse verkooppunten van de modeketen Charles Vögele maken een doorstart. Ze worden door overnemer Vidrea Retail omgevormd tot multimerkenwinkels.
Overgrote deel winkels wordt overgenomen
De Nederlandse tak van Charles Vögele werd eind januari failliet verklaard. Toen de nieuwe eigenaars van de Zwitserse modeketen besliste om zich te concentreren op de thuismarkt, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië bleef er geen andere optie over.
Op het moment van het faillissement telde Charles Vögele in Nederland 95 winkels, met zo’n 700 werknemers. Van dat netwerk zal Vidrea Retail 90 verkooppunten overnemen indien de onderhandelingen met de verhuurders dit toelaten.
Vidrea wil de winkels omvormen tot multimerkenverkooppunten. Daarbij zal ook plaats blijven voor het merk Charles Vögele. De doelgroep ervan wordt immers behouden: vrouwen en mannen vanaf 35 jaar.
Zichtbaar in het najaar
De ombouw van de winkels moet tegen het najaar zichtbaar worden. In afwachting daarvan worden ze bevoorraad met kleding van Charles Vögele. Dat geldt ook voor de verkooppunten die al (grotendeels) waren uitverkocht.
De leiding over de nieuwe keten zal worden waargenomen door Remt Melles, een man met ruime ervaring in de branche. Hij werkte onder meer voor MS Mode, Miss Etam, Fashion Linq en Lowland Fashion en is ook eigenaar van Hockey Republic.