Nelson Schoenen opent deze maand vijf nieuwe winkels in Nederland. In Heerlen en Maastricht gaan de deuren dit weekend open, de opstart van de verkooppunten in Utrecht, Roermond en Den Bosch is voor de komende weken gepland.
Inzet op beleving
‘Het openen van deze nieuwe winkels op deze belangrijke A-locaties in Nederland is voor ons een belangrijke stap richting de landelijke uitbreiding van ons winkelbestand “, laat marketingmanager Laura van Dam van Nelson optekenen.
Nelson zet in zijn nieuwe winkels volop in op beleving. De verkooppunten zijn daartoe voorzien van sfeervolle elementen die verwijzen naar de stad waarin ze zijn gevestigd. Bovendien hebben ze een erg ruim aanbod voor het hele gezin met merken als Ecco, Rieker, Ara, Converse, Geox, La Strada, Mustang en Puma.
Naast de schoenen in de rekken, is er ook een digitaal aanbod. Is een schoen niet in de gewenste maat of kleur op voorraad, dan kan die via een webzuil worden gekeken en gekocht. Hij wordt dan de volgende dag aan huis bij de consument geleverd.
Nieuwe Premiumzaken
De winkels werden gevestigd in voormalige Dolcis-panden, die door Nelson worden verbouwd. Nelson kocht daartoe begin vorig jaar een twintigtal Dolcis-winkels over.
Voor de winkels in Utrecht en Den Bosch gaat het bovendien om een upgrade tot zogenaamde Premium-verkooppunten. Naast de klassieke collectie worden daar ook hoog segment A-merken als Tommy Hilfiger en Calvin Klein verkocht. En net als in Amsterdam, waar in het voorjaar van 2016 de eerste Premium-winkel opende, zullen ook de Premium-winkels in Utrecht en Den Bosch worden uitgerust met mobiele kassa’s waardoor de aankoop op elke gewenste plek in winkel kan worden afgerond.