Terug sterker als lifestylemerk
Voor hij aan de slag ging bij O’Neill, was Niels van Ingen country manager voor de Benelux bij Vans. Daar werkte hij ook aan de verbreding van het merk. Aangezien O’Neill graag dezelfde weg wil bewandelen, besloot het om van Ingen in huis te halen. O’Neill staat immers al jaren sterk in de surfsector, maar wil nu ook terug groeien als lifestylemerk.
“Het sportsegment is al goed voorzien, maar we willen bepaalde collecties ook in de betere lifestylewinkels naar voren brengen. (….) Ik wil de juiste klanten van het juiste product voorzien en O’Neill heeft gelukkig meer dan genoeg moois om alles goed in de markt te kunnen zetten. De nieuwe Originals en Adventure collecties boeken al veel succes, daar kunnen we zeker nog een gevolg aan breien”, zegt van Ingen in een persbericht.
O’Neill maakt met de aanstelling van Niels van Ingen ook de stap naar een country manager voor de gehele Benelux. Dat heeft volgens hen alleen maar voordelen: “Dat draait voor een stukje om kostenefficiëntie en optimalisatie van de organisatie, maar het grote voordeel is dat we als markt serieuzer genomen zullen worden op Europees niveau en eenduidiger kunnen communiceren”, stelt van Ingen.