Op 1 augustus start Matthias Hindriks als CEO van de groep boven modeketen ZEB. Hij neemt de fakkel over van Luc Van Mol, die de formule dertig jaar geleden oprichtte.
Naar honderd winkels
De opvolger van oprichter Luc Van Mol is nog maar 39 jaar oud, maar is wel al gepokt en gemazeld in het bedrijf. Hindriks is inmiddels acht jaar financieel directeur van de modegroep The Fashion Society, die onderdeel is van Colruyt Group en naast ZEB ook PointCarré en The Fashion Store omvat.
De nieuwe topman heeft ambitieuze expansieplannen: over drie jaar wil hij de ZEB-keten uitbreiden van een zeventigtal naar honderd winkels. Voor The Fashion Store ziet hij een potentieel van 40 à 50 winkels, terwijl hij met de Waalse formule PointCarré ook naar Frankrijk wil trekken. In het vorige boekjaar steeg de omzet van de groep naar 207 miljoen euro en verdubbelde de nettowinst tot meer dan zes miljoen euro. EBITDA-gewijs zit The Fashion Society op 10 tot 12% van de omzet.
Zeg niet work/life-balance
Niettegenstaande zijn financiële achtergrond, hecht Hindriks ook veel belang aan personeelsbeleid en werkgeluk. “We zijn onder leiding van Luc [Van Mol] en Isabelle [Samson, CCO] gestart met een ‘We Care’-programma voor medewerkers. We willen dat iedereen zich goed, ja zelfs gelukkig voelt op de werkvloer”, zegt hij. “Ik geloof namelijk niet in de klassieke work/life-balance.”
Waarom ‘work/life-balance’ onzin is? En wat dat We Care-programma inhoudt? CCO Isabelle Samson deelt haar ervaringen in burn-outpreventie en medewerkerswelzijn bij de modeketen op het RetailDetail HR & People Congress op 15 juni. Op het podium tref je ook Arvesta, Bristol, Aldi en vele anderen.