RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Omoda start met online verkoop kleding

icon
Mode17 augustus, 2021

Vanaf vandaag verkoopt schoenenretailer Omoda via zijn webshop ook dames- en herenkleding van meer dan honderd merken. COO Jan Baan wil het verschil maken door klanten te verrassen en inspireren. “Hoe ingewikkelder het is, hoe unieker we zijn.”

 

Verschraling

Omoda zet de stap naar fashion omdat het een gat ziet tussen het gemak van online shoppen en de charme van offline shoppen. De verschuiving van de verkoop naar online heeft voor een verschraling van de fashionmarkt gezorgd, meent Baan. “Het gaat maar in weinig gevallen om het daadwerkelijke kledingstuk en het gevoel dat je krijgt als je het draagt”, zegt hij in een gesprek met RetailTrends.

 

Omoda wil dat gevoel terugbrengen, maar dan online. De retailer wil daarom in de eerste plaats selectief zijn in de collectie. “We willen ons positioneren als een boetiekfasionretailer, met een selecte collectie en het gemak en de schaal van een grote retailer.” Het bedrijf start met in totaal 4.500 kledingstukken van 125 merken. Daarbij zitten bekende namen als Calvin Klein en Tommy Hilfiger, maar ook (kleinere) Nederlandse labels als Scotch & Soda en Josh V.

 

30 modellen

Om de klant extra inspiratie te bieden, wordt ieder kledingstuk op drie verschillende manieren in een complete outfit verwerkt. Bovendien wordt elke look ook nog eens op drie verschillende modellen gefotografeerd, zodat de klant beter kan zien of een bepaald item bij hem of haar past. Overigens kunnen shoppers ook een volledige outfit aanschaffen.

 

Voor het hele werk schakelt Omoda liefst dertig modellen in, een hele investering. “Niemand doet dit, omdat het zoveel werk is en daardoor bijna niet haalbaar”, aldus Baan. “Ik zeg altijd: hoe ingewikkelder het is, hoe unieker we zijn.”

 

De kleding zal voorlopig alleen online te koop zijn in Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Oostenrijk. De collectie is in alle landen identiek. Voorlopig komt er dus geen kleding in de 28 fysieke winkels, ook al zou dat een logische stap zijn. “Willen we kleding in onze winkels verkopen, dan moeten we naar andere panden uitwijken.”

 

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode13 mei, 2025
    Gent heeft Europese primeur met eerste Skechers “Performance store”

    In “Performance”-winkels verkoopt Skechers naast sneakers een ruimer assortiment sportkledij en accessoires. Gent kreeg de primeur van het nieuwe winkelconcept, dat straks in heel Europa wordt uitgerold.

  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle

    De “Fashion & Lifestyle”-editie van het RetailDetail Congress stelde niet teleur: zes keynotesprekers deelden hun visie op beleving, duurzaamheid en ondernemerschap, met verandering in een woelige modemarkt als rode draad.

  • icon
    Mode9 mei, 2025
    The Fashion Store ambieert 50 winkels

    Vrijdagochtend opende The Fashion Store een tweede winkel in Hasselt, de 22ste in Vlaanderen. Op termijn ziet de modeketen potentieel voor wel vijftig winkels.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN