Groei en expansie blijven doel
In het eerste kwartaal steeg de omzet van Hugo Boss naar 612,6 miljoen euro, een stijging van drie procent ten opzichte van een jaar eerder. Toch kon Hugo Boss niet uitpakken met mooie winstcijfers: de winst daalde met een half procent naar 81,6 miljoen euro. Die winstdaling was vooral te wijten aan de hogere uitgaven die Hugo Boss in het eerste kwartaal deed.
Hugo Boss is er niettemin sterk van overtuigd dat de gedane investeringen zullen helpen met de resultaten voor de rest van het jaar. Het blijft dan ook bij zijn prognose voor 2014, namelijk een hoge enkelcijferige omzetgroei na wisselkoerseffecten. Daarmee zou het modebedrijf het beter doen dan in 2013.
De sterkste groei voor Hugo Boss was te vinden in Europa, waar de omzet met 8 procent groeide. Ook in Azië groeide de omzet met zeven procent voor wisselkoersen. In de Verenigde Staten daalde de omzet met twee procent. Om zijn ambities voor dit jaar waar te maken, zal Hugo Boss ook verder sterk blijven inzetten op expansie. Zo wil het tegen het einde van het jaar ongeveer vijftig nieuwe winkels openen wereldwijd.