De Nederlandse schoenenketen Van Haren heeft de omzet over 2010 met 11,6 procent zien toenemen tot 114,4 miljoen euro. Ten opzichte van een jaar eerder werden er in de winkels zeshonderdduizend paar schoenen meer verkocht dan een jaar eerder. In totaal gingen er 5,5 miljoen paar schoenen over de toonbank.
‘2010
was een sensationeel jaar voor vanHaren’, zegt Van Haren-directeur Krein Bons. ‘We hebben in de lastige
jaren van de economische crisis met groot vertrouwen in onze sterke
kanten verder geïnvesteerd in ons netwerk aan filialen. Dat was de basis
voor deze duidelijke sprong vooruit.’ Het aantal winkels nam met vijf toe tot 131, terwijl het bedrijf afgelopen jaar ook een webshop opende.
Van Haren is onderdeel van de Duitse schoenengigant Deichmann Gruppe. De Nederlandse dochter rekent voor het komende jaar op verdere groei, onder meer door de opening van vier nieuwe vestigingen. De eerste nieuwe winkel van Van Haren is een superstore in Den Haag die begin april opengaat.