Strategische vernieuwing bij Bever
De samenwerking past in het kader van een aantal strategische vernieuwingen die recent bij Bever zijn doorgevoerd. Daarbij werd eerder onder andere een vernieuwd retailconcept geïntroduceerd, zijn sommige bestaande winkels naar andere locaties verhuisd en zagen verschillende nieuwe winkels het daglicht.
Later deze maand opent bovendien nog een ‘premiumstore’ van de keten op een A-locatie in Rotterdam en wordt de winkel in Arnhem na een grondige verbouwing heropend. Ook de opening van shop-in-shops in de Bijenkorf is een element in deze vernieuwing.
Outdoor en luxe slaan handen in elkaar
“Wij vinden het uiteraard een eer dat wij als outdoorretailer shop-in-shops mogen lanceren in het meest luxueuze warenhuis van Nederland”, aldus Greg Nieuwenhuys, CEO van Bever.
Toch vindt hij de combinatie een logische zet: “We zien een verschuiving bij de consument. Vroeger draaide het vaak alleen om functionele buitensportproducten, tegenwoordig moet het zowel functioneel als modieus zijn. En soms wil men gewoon een leuke, sportieve jas. De functionaliteit is dan mooi meegenomen.”
In de shop-in-shops van Bever zijn zowel dames- als herencollecties verkrijgbaar van outdoormerken. Ook zijn er reiskoffers, -tassen en gadgets verkrijgbaar. Concreet gaat het in Amsterdam om een verkoopoppervlakte van 150 m², in Rotterdam om 100 m².