Uitbreiden vanaf Belgische grens
“De Nederlandse markt is klaar voor een grootschalige uitbreiding van ons merk”, zegt CEO Corneel de Maeyer aan RetailNews. Naast de drie filialen van Paprika – in Breda, Maastricht en Eindhoven – is er sinds september ook al een proefproject gaande van zustermerk Cassis. Het is echter Paprika dat de komende periode snel zal uitbreiden in Nederland.
“We breiden in eerste instantie uit vanaf de Belgische grens, maar kijken ook al naar A1-locaties in steden als Haarlem en Groningen“, aldus De Maeyer. Volgens de CEO zit de Nederlandse consument zeker te wachten op een plussize-concept zoals dat van Paprika. “Wij onderscheiden ons met fast fashion, gecombineerd met de service van een boutique.”
Vlotte verkoop
Momenteel is de topman dan ook meer dan tevreden met de verkoop in Nederland: de gemiddelde uitgaven liggen zelfs twintig procent hoger dan in België. Om dat succes in de toekomst nog verder uit te bouwen, zal Paprika ook in Nederland gaan werken met zogenaamde panels. In België nodigt de retailer al op regelmatige basis klanten en niet-klanten uit om te praten over wat beter kan bij de keten.
Ook de acht shop-in-shops in warenhuizen van V&D doen het bijzonder goed: “De omzet ligt nu al op het niveau van retailers die al tien jaar een shop-in-shop hebben in V&D. Nederlandse consumenten hebben dus nog steeds geld over voor fashion, zolang de producten en service in de winkel maar toevoegde waarde bieden”, aldus V&D.