In zijn tweede kwartaal heeft het surfmerk Quiksilver een verlies van 37,6 miljoen dollar (33,2 miljoen euro) laten optekenen. Dat is beter dan een jaar geleden, maar wel slechter dan de verwachtingen van de analisten.
Doelen uitgesteld
Een jaar geleden had Quiksilver nog een verlies van 53,1 miljoen dollar (46,8 miljoen euro) moeten verduren. Dit jaar deed het dus beter, maar analisten hadden een kleiner verlies voorspeld. Ook de omzet viel terug van 397 miljoen dollar (350 miljoen euro) naar 333,1 miljoen dollar (293,8 miljoen euro). Analisten hadden een omzet van 341 miljoen dollar (300,8 miljoen euro) voorzien.
Het is nu al bijna twee jaar geleden dat Quiksilver nog eens winst kon laten optekenen. In een poging om winstgevender te zijn deed het al enkele merken van de hand, om zo meer een nicheplek in de markt in te nemen.
Quiksilver had eerder laten verstaan dat het in de tweede helft van dit jaar terug winstgevend wilde zijn, maar stapt nu af van die uitspraken. Het mode- en accessoiremerk stelt nog enkele problemen te moeten oplossen voor het kan werken aan de winstgevendheid.