“In lijn met onze e-commerce”
Het was Yizz zelf dat bij Sanoma op de proppen kwam met het idee: “Zij hebben al een netwerk van 320 juweliers die via hen een eigen webshop hebben”, zegt Sabine Visser van Sanoma aan Twinkle. “Nu wilden zij deze juweliers verzamelen op één platform. Voor ons is Yixx.nl in lijn met onze e-commerce en performanced based strategie waarin wij meer verticals willen gaan openen.”
Wanneer klanen er een bestelling plaatsen, moeten ze een verkoper in de buurt aanduiden, die zal dienen als servicepunt bij problemen. “De leveranciers verzorgen de verwerking van de bestelling voor het reguliere assortiment. Zij verzenden de producten dan óf naar de gekozen juwelier óf naar het huisadres van de klant. “
“In sommige gevallen heeft de juwelier een item uit zijn eigen winkel online gezet die niet wordt geleverd door de aangesloten leveranciers. Dan regelt de juwelier zelf de fulfilment vanuit de eigen winkel”, gaat Visser verder. Het voordeel aan deze manier van werken, is dat juweliers nog steeds in contact blijven met hun klanten en dat ze indien nodig maatwerk kunnen aanbieden of advies kunnen geven bij het onderhoud.
Sanoma opende eerder ook al MenToday, een online platform voor herenkleding en binnenkort komt er ook nog KidsToday, dat zich zal richten op kledij voor kinderen. Volgens Sabine Visser is het ook de bedoeling dat die concepten worden uitgebreid naar het buitenland.