“Occupy van de retail”
Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.
Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.
Modellen als winkelmeisjes
Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards langs snelwegen. Daarop prijken immers schaars geklede dames, vergezeld van de slogan ‘Dress less to impress’.
Sapph is in 2007 opgericht en kwam vrijwel onmiddellijk in een juridisch conflict met Marlies Dekkers terecht vanwege het gebruik van beha’s met extra bandjes. Vorig jaar kwam het tot een schikking tussen beide partijen.