“Shoeby Smart Store”
Shoeby zegt dat het de “Shoeby Smart Store” heeft geopend om klanten simpel en snel te laten shoppen. In de winkel kunnen ze enkel de artikelen – schoenen, kleding en accessoires – bekijken door middel van touchscreens. Ze kunnen dan onmiddellijk hun verlanglijstje bestellen en afrekenen via de aanwezige pin-terminal. Enkele dagen later worden de producten bij hen thuis geleverd.
Momenteel zal de winkel open zijn gedurende de normale winkeluren: van maandag tot en met zaterdag, tussen negen uur ’s ochtends en zeven uur ’s avonds. Het grote streefdoel hier is om de winkel uiteindelijk elke dag van het jaar open te houden.
Marks & Spencer achterna
Het idee van Shoeby heeft veel gelijkenissen met de manier waarop Marks & Spencer zijn kledij aan de man brengt in Nederland. Een gedeelte van de collectie van M&S is wel te bezichtigen bij de vestiging in Amsterdam, maar is ook daar enkel online te bestellen.
Volgens Laura Wade-Gery, executive director e-commerce multichannel van Marks & Spencer hebben Nederlandse shoppers het idee van online winkelen al volledig omarmd: “Klanten vinden het gemak en comfort van het kopen van kleding op deze wijze prettig”, zei ze in april, tijdens de opening van de winkel in Amsterdam.