Tijdelijke winkel als springplank naar Duitsland
Oprichter Jan Peters heeft op de beurs een volledige, tijdelijke winkel laten opbouwen. “Met die winkel laten we Duitsland zien wie wij zijn en wat wij kunnen”, zegt hij in de Telegraaf. De uitbreiding naar Duitsland vormt een volgende stap in het succesverhaal van Chasin’, dat in Nederland tot de populairste spijkerbroekenmerken behoort, hoewel het merk in 1992 werd gelanceerd als extra assortiment voor de jeansketen Score van Peters.
Inmiddels is Chasin’ een zelfstandige operatie met 35 eigen winkels in Nederland en België en een jaaromzet van ongeveer vijftig miljoen euro. Daarnaast zet het bedrijf op dit moment stevig in op shop-in-shops, waarvan de eerste in 2011 werd geopend bij de grote onafhankelijke modewinkel Van Tilburg in Nistelrode. “Onze shop was meteen een hit. Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale”, aldus Peters.
Volgens Peters is de logistiek een belangrijke motor achter het succes. “Zo’n 65 procent van de collectie wordt maanden van tevoren ingekocht door winkeliers. Na de uitlevering kijken wij wat goed verkoopt en daar reageren wij op. Toen twee jaar geleden non-denims opeens een vlucht namen en collega-merken snel uitverkocht waren, konden wij vol gas bij produceren en volumes leveren”, aldus Peters.