“Groot succes”
De totale halfjaaromzet van Zalando bedroeg 1,047 miljard euro, een stijging van 29,5% ten opzichte van de 809 miljoen euro in 2013. 546 miljoen euro daarvan werd behaald in het tweede kwartaal van dit jaar: een stuk meer dan in 2013, toen de omzet in het tweede kwartaal 437 miljoen euro bedroeg.
Bovendien haalde Zalando een positieve EBIT van 12 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2014. In het tweede kwartaal alleen bedroeg de EBIT zelfs 35 miljoen euro. “Een positieve EBIT bereiken in het eerste half jaar is een groot succes voor Zalando. Traditioneel was de prestatie in de eerste helft van het financieel jaar zwakker dan in de tweede helft”, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.
In de eerste helft van het jaar werd de nieuwe mobiele app uitgerold naar alle internationale markten, waardoor in het tweede kwartaal 41 procent van de bezoekers op de website via mobiel kwamen. In het tweede kwartaal werd de website van Zalando 323 miljoen keer bezocht en waren er 13,7 miljoen actieve gebruikers. Een jaar eerder waren dat er slechts 11,6 miljoen.