Zeven winkels in Duitsland
De deal van 3,5 miljoen pond geeft SuperGroup de directe controle over zeven winkels in Duitsland, waardoor het meteen vrij stevig staat in één van de grootste Europese markten. “Het laat ons toe om veel sneller uit te rollen in Europa“, zei CEO Julian Dunkerton.
Tijdens het eerste half jaar van 2013 steeg de identieke omzet van de groep met 8,1 procent. De totale omzet steeg met 21,2 procent naar 191,6 miljoen pond (230 miljoen euro). Supergroup geeft geen aparte cijfers vrij voor online en offline verkopen, omdat “de lijnen heel snel heel wazig zouden worden”. De omzet in groothandel steeg met 25 procent naar 74,9 miljoen pond (90 miljoen euro), dankzij een grotere internationale vraag.
Zo herstelt SuperGroup stilaan van de klappen die het in 2011 kreeg, toen het aandeel van het bedrijf sterk zakte na enkele foute beslissingen en daaropvolgende winstwaarschuwingen. “Elk kwartaal met identieke omzetgroei rekent daarmee af. Beetje bij beetje krijgen mensen weer vertrouwen”, aldus de CEO.