De Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil wil internationaal doorbreken onder een nieuwe naam: TAO Kids is makkelijker uit te spreken voor niet-Franstaligen én plaatst kinderen nog meer centraal.
Eerst in België, daarna uitrol
Op 21 mei veranderen alle winkels van Tape à l’Oeil in België van identiteit: ze nemen dan de nieuwe naam TAO Kids aan. Geen àl te grote stap, zegt de retailer: TAO (uit te spreken als T.A.O., alsof je het spelt) is al langer de ‘bijnaam’ die zowel werknemers als trouwe klanten gebruiken.
De naamsverandering moet het makkelijker maken om internationaal door te groeien: ‘Tape à l’Oeil’ is nu eenmaal moeilijk uit te spreken door niet-Franstalige shoppers. De toevoeging ‘Kids’ zet kinderen meer dan ooit in het middelpunt van de positionering.
Vorig jaar testte de kinderketen de nieuwe naam al bij de opening van z’n derde Vlaamse winkel, in Schoten. Ook de eerste Spaanse winkel draagt de naam TAO Kids. “De naamsverandering begint in België en in de nieuwe markten”, zegt omnichanneldirecteur Bernard Sombreffe aan RetailDetail. “Frankrijk zal hoogstwaarschijnlijk in 2023 volgen, nadat het lessen heeft getrokken uit deze oefening in België.”
Tape à l’Oeil startte in Frankrijk in de jaren negentig en heeft op de thuismarkt intussen al 240 winkels. De retailer is daarnaast ook actief in België (16 winkels), Spanje (1), Algerije (5) en Saoudi-Arabië (16).