Ted Baker blijft online actief in het VK en Europa dankzij een nieuwe partner: de Amerikaanse distributeur van het merk neemt de overzeese activiteiten erbij. Alle fysieke winkels zijn inmiddels wel gesloten.
Nieuwe website, nieuwe start
Authentic Brands Group, de eigenaar van Ted Baker, heeft een deal gesloten met zijn Amerikaanse partner om het modemerk in het Verenigd Koninkrijk en Europa een digitale doorstart te bezorgen. Vorige week gingen de laatste Europese winkels dicht, maar via e-commerce blijft het label toch bestaan.
United Legwear and Apparel (ULAC) is nu al de operationele partner van Ted Baker in de VS en Canada en verdeelt ook onder andere Sketchers, DKNY en Puma in Noord-Amerika. Deze herfst gaat de samenwerking overzees van start met een nieuwe website en nieuwe collecties.
“We zijn ervan overtuigd dat deze herlancering het enthousiasme voor het merk weer zal aanwakkeren en de weg zal bereiden voor een mooie en voorspoedige toekomst”, zegt Chris Volpe, chief operating officer van ULAC, aan RetailGazette. Recente gesprekken met Frasers Group om de 31 resterende Britse winkels over te nemen mislukten, waardoor een fysieke doorstart niet meer haalbaar bleek.