Een nieuw hoofdstuk begint voor het Luikse modebedrijf Tricobel: de keten van tien Espace Mode-winkels onthult een nieuwe positionering en de gedeeltelijke overdracht van het bedrijf aan de vierde generatie.
Uitbreidingsplannen
Op 22 juni onthulde de Tricobel-groep een aantal ingrijpende veranderingen: het logo, het merkimago, de waarden en de missie gingen op de schop. Ook het hoofdkantoor heeft een metamorfose ondergaan en weerspiegelt de nieuwe visuele identiteit met gemoderniseerde werkruimtes.
De nieuwe identiteit moet aantonen dat het bedrijf gemotiveerd is om nieuwe projecten aan te gaan. Zo is Tricobel van plan om zijn logistiek centrum in 2024 uit te breiden van 2.500 naar 3.750 m². Voor het groothandelsmerk Signe Nature is het de bedoeling om het distributienetwerk in de buurlanden uit te breiden, met name naar nieuwe regio’s in Frankrijk. Het doel voor de middellange termijn is om een netwerk van 500 retailklanten te bereiken. Espace Mode hoopt ook nieuwe winkels te openen in 2024.
Daarnaast versterkt Maxime Meeckers het managementteam van het bedrijf. Hij sluit zich aan bij de aandeelhoudersstructuur van het bedrijf en zal de groep samen met zijn vader, Christophe Meeckers, leiden. “Deze veranderingen komen op een moment van economische en sociale onrust. Het Europese textiellandschap is volop in beweging”, zegt de nieuwe topman. “We zijn ervan overtuigd dat het combineren van onze familiewaarden met een toekomstgerichte visie onze kracht en ons onderscheidend vermogen is op de markt.”