Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.
Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.
Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.