(Publireportage) Een winkelbeleving die alle zintuigen prikkelt, dat is wat Lincherie, onderdeel van lingeriegroep Van de Velde, voor ogen had met de nieuwe winkel in Amsterdam. De winkel weerspiegelt de merkidentiteit tot in het kleinste detail en straalt niet alleen qua inrichting, ook de digitale implementaties dragen bij aan een multi-zintuiglijke shopping experience.
Integratie van beeld, audio én geur
De nieuwe winkel van Lincherie kreeg een geheel nieuwe look & feel. Roze muren, marmeren vloer, messing accenten, subtiele verlichting via ledstrips,… de nieuwe boetiek zet meteen de juiste toon en neemt de klant mee in de merkidentiteit van Lincherie.
“Met het nieuwe concept willen we lingerie shoppen leuker maken en onze klanten even uit de alledaagse ‘ratrace’ halen”, aldus Yan Aerts, International Retail Director van Van de Velde. Door de combinatie van de juiste geur, doordacht gekozen muziek, aangepaste verlichting en de juiste beelden, biedt Van de Velde een multi-zintuigelijke ervaring die helemaal past bij de merkidentiteit van de retailer.
Aanpasbare moods voor een sfeervol pasmoment
De paskamers zijn ongetwijfeld het paradepaardje. “Onze bekende 3D-scanspiegel mocht hier natuurlijk niet ontbreken”, aldus Yan Aerts. “De 3D-scanner zit mooi verwerkt achter een spiegel en maakt in minder dan één minuut 140 metingen van het bovenlichaam, waarna de klant een accurate bepaling van de beha-maat krijgt”.
Daarnaast heeft de klant ook keuze uit vier sferen waarbij de kleurtemperatuur voor elke sfeer aangepast wordt. “We krijgen heel wat lovende reacties over onze paskamers”, aldus Yan Aerts. Niet alleen vallen de body scanners in de smaak, ook de algemene verlichting in de paskamers maakt het verschil. “Door langs alle hoeken, van boven tot onder te werken met een LED strip, bereiken we een mooie, egale uitlichting van het volledige lichaam, waardoor onze klanten een goed beeld krijgen van hoe het item hen staat.”
Partner voor totaaloplossing
Van de Velde vertrouwde op de expertise van diverse partijen en bracht al deze kennis samen. “Voor de realisatie van ons nieuw winkelconcept gingen we op zoek naar een partner die voor een totaaloplossing kon zorgen. Zo kwamen we bij DOBIT terecht, die zorgde voor een optimale invulling van onze plannen en wensen”, zo vertelt Yan Aerts.
“Tijdens onze gesprekken werd snel duidelijk dat een LED wall niet per se de beste keuze was voor het type content dat we wilden tonen. Door samen met DOBIT op pad te gaan, ideeën uit te wisselen en hun expertise hierbij te horen, kwamen we bijvoorbeeld tot de conclusie dat een high bright 75” Full HD scherm veel beter paste bij het doel én ook nog eens budgetvriendelijker was. DOBIT zette onze doelstelling voorop om zo de beste digitale invulling te voorzien. Dit siert hen en maakt dat we hen 100% vertrouwen.”
Meer informatie?
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder. Contacteer ons via info@dobit.com of neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com.