De omzet kwam over 2011 uit op 123,4 miljoen euro. Autonoom bedroeg de groei 4%, terwijl volgens het bedrijf de hele markt voor schoenen in Nederland met 2,5% kromp. In totaal verkocht Van Haren 5,74 miljoen paar schoenen. Daarmee is het de op twee na grootste schoenenverkoper van Nederland. “Hogere energieprijzen, de eurocrisis en ongunstige weersomstandigheden vormden in 2011 echte uitdagingen. Die hebben we echter zeer goed bedwongen”, zegt directeur Krein Bons van de schoenenketen in een toelichting op de jaarcijfers.
Opvallend voor het komende jaar is de introductie van een eigen collectie van Hollywood-actrice Halle Berry met veertig verschillende modellen. Van Haren is ook bezig met de invoeren van een modernere look voor de winkels. De nieuwe uitstraling wordt dit jaar bij vijftien bestaande winkels doorgevoerd. De Nederlandse schoenenketen is al jaren een dochteronderneming van het Duitse Deichmann. Het aantal vestigingen nam vorig jaar met vijf toe tot 136 winkels. Voor dit jaar verwacht Van Haren ook weer vier of vijf nieuwe winkels te openen.