Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.
De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad.
‘Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er
bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op’, stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.’Het is
een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie.
Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed?
Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een
cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis
en welke waarden centraal staan in onze winkels.’