“Traditionele toonbank is passé”
In dat nieuwe concept wil Coach de winkel- en servicebeleving verbeteren. Klanten kunnen in de winkel sneakers passen, maar ook online producten zoeken en bestellen. “Wat ons betreft is de traditionele toonbank passé. Dat is veel te statisch. In plaats daarvan krijgen onze winkels loungecorners en service desks met live interactieve schermen. We willen meer interactie, verbinding en een hoger serviceniveau in onze winkels”, zegt Jos van der Wolk, directeur van Coach, aan Fashionunited.
“We willen uitgroeien tot een toonaangevende omnichannel retailbrand op de Nederlandse sneakermarkt. We hebben het ambitieuze, maar haalbare doel voor ogen om de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland te realiseren”, gaat hij verder. Nu al is de keten, die volgend jaar 25 jaar oud wordt, met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland.
De nieuwe winkel in Rotterdam zal ook een speciaal gebouwde DJ-booth hebben, die boven de winkelvloer zweeft. Volgens Ming Fai Tam, die de nieuwe Coach zal uitbaten, zal jong talent daar volop kansen krijgen.