Celio-winkels zijn niet meer het exclusieve domein van mannen: heel wat vestigingen delen vanaf nu de ruimte met de eerste damescollectie van Be Camaïeu, de (beperkte) doorstart van Camaïeu.
Meteen 40% van de oppervlakte
Sinds donderdag kunnen consumenten bij Celio kleren kopen van het merk Be Camaïeu, ook in twaalf Belgische winkels. Het is de eerste keer dat er vrouwenkleren te vinden zijn bij het mannenmodemerk Celio, maar de interesse lijkt meteen groot: in de City2-winkel in Brussel was dameskleding op de lanceringsdag al goed voor een derde van de omzet.
De eerste collectie van Be Camaïeu is onmiddellijk ook behoorlijk uitgebreid. Het assortiment omvat 700 artikelen met een gemiddelde prijs van 30 euro, bericht L’Echo. In de Brusselse City2-winkel palmt het merk bijgevolg 40% van de totale vloeroppervlakte in, die voor de gelegenheid met 60% is vergroot. Al blijft het met 450 m² de kleinste vestiging.
Plannen voor nieuwe winkels
Celio nam de merkrechten van Camaïeu eind 2022 over uit het faillissement. De fysieke winkels en zowat 2.000 medewerkers nam het mannenmodemerk er echter niet bij. Ondertussen zijn voor de (her)lancering van Be Camaïeu wel honderd nieuwe medewerkers aangeworven, waaronder tien voormalige medewerkers van Camaïeu. En dat is nog maar het begin, zegt Sébastien Bismuth, de voorzitter van Celio.
Bismuth heeft ambitieuze plannen met de nieuwe vrouwenlijn. Al voor het faillissement van Camaïeu had de topman immers beslist om met dameskleding van start te gaan. “We zijn van plan om andere winkels uit te breiden om het assortiment van Be Camaïeu aan te bieden en vanaf volgend jaar zelfs nieuwe winkels te openen”, klinkt het.