Duitse expansie moet groei bestendigen
Witteveen mikt op vrouwelijke klanten van boven de veertig jaar, een focus die volgens directeur Barbara van Kolfschoten goed bij de Duitse markt past. Zij ziet op dit moment dan ook meer kansen in Duitsland dan in bijvoorbeeld België.
De internationale uitbreiding is noodzakelijk om verdere groei te realiseren voor de keten, die op de Nederlandse markt langzamerhand nationale dekking begint te bereiken, zegt van Kolfschoten in een interview aan Het Financieele Dagblad.
‘Groei dankzij de crisis’
In relatieve stilte heeft Witteveen Mode de afgelopen vijf jaar 23 nieuwe winkels geopend, waardoor het totaal in Nederland op 103 uitkomt. Voor de komende jaren ziet het bedrijf nog mogelijkheden voor een twintigtal nieuwe winkels in eigen land, dankzij de malaise in de non-fooddetailhandel: daardoor heeft de keten beslag kunnen leggen op een aantal retaillocaties die door andere bedrijven waren verlaten.
Witteveen is nog niet actief met online verkoop, al is op de site van de onderneming wel het complete aanbod te bekijken. Door niet in zee te gaan met de grote merken denkt Witteveen, dat zijn volledige collectie zelf ontwerpt, zich te onderscheiden van de concurrentie.