Zalando verkoopt een exclusieve reeks kledingstukken en accessoires van Paco Rabanne. Het e-commerceplatform wil met de samenwerking inzetten op duurdere mode.
Bestemming voor designermode
De capsulecollectie is vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar op Zalando in alle 25 Europese markten. De collectie bestaat uit veertig items, waaronder tassen met kettingen, rokken, tops en jurken. Ontwerper Paco Rabanne overleed zelf in februari van dit jaar, op 88-jarige leeftijd, maar het modemerk leeft verder in handen van het Italiaanse luxehuis Puig.
Zalando’s luxedirecteur Lena-Sophie Röper verduidelijkt de samenwerking: “De Paco Rabanne-capsulecollectie is een belangrijke stap voorwaarts in onze ambitie om de bestemming te worden voor designermode.” De nieuwe generatie luxeconsument moet hierdoor makkelijker de weg vinden naar het Zalando-platform.
“Onze samenwerking met modehuis Paco Rabanne belichaamt deze richting en brengt de creatieve visie van het merk samen met onze gedifferentieerde en inspirerende designer-winkelervaring voor de nieuwe generatie luxeconsumenten”, aldus nog Röper.