De Duitse online retailer Zalando laat weten dat het de modebeurs Bread & Butter heeft overgenomen. De beurs was eerder failliet gegaan, maar zal nu opnieuw twee keer per jaar plaatsvinden.
Open voor consumenten
Bread & Butter was een modebeurs voor B2B-klanten, maar Zalando ziet het groter in: het wil die beperking afschaffen en de beurs opengooien voor de gewone consument. Daarmee gaat Zalando verder waar oprichter Karl-Heinz Müller is gestopt. Hij wilde de beurs ook al toegankelijker maken, maar dat plan verdween in de ijskast toen Bread & Butter in december 2014 failliet ging.
Van 7 tot 9 juli vindt de eerstvolgende versie van Bread & Butter al plaats. Die zou wel nog gewoon doorgaan als een B2B-event. Pas na die editie zullen de nieuwe plannen voor de modebeurs door Zalando volledig uit de doeken worden gedaan.
“Voor mij persoonlijk is dit een zeer mooie ontwikkeling. Wat wordt gepland, heb ik al twee jaar geleden willen starten. We hebben een consumentenmarkt. Het is duidelijk de richting die we uitgaan, en Zalando is het juiste bedrijf om die vernieuwing naar voor te brengen”, zegt Müller aan Textilwirtschaft. Hij zal ook onder het nieuwe bestuur betrokken blijven bij de beurs.