Zalando frist z’n merkidentiteit op en lanceert een herfst-wintercampagne met beroemdheden en influencers. Het modeplatform wil een “toonaangevend Europees mode- en lifestyle e-commerce ecosysteem” worden.
Modekeuzes vereenvoudigen
Acteur Willem Dafoe, actrice Brigitte Nielsen, model en acteur Luka Sabbat en content creator en model Sabrina Bahsoon, beter bekend als #TubeGirl, spelen een hoofdrol in de herfst-wintercampagne van Zalando. Met de slogan “Wat doe ik aan?” speelt de campagne in op het dagelijkse dilemma dat iedereen herkent: de vraag welke kleren aan te trekken. Het modeplatform vereenvoudigt modekeuzes en inspireert klanten om zelfvertrouwen te vinden, zo luidt de boodschap.
De campagne is de eerste met een opgefriste merkidentiteit voor Zalando: het logo werd gemoderniseerd en het lettertype werd aangepast om de toegankelijkheid te verbeteren. Naast deze visuele veranderingen heeft het platform ook een nieuwe functie toegevoegd bij de inspirerende contenthub Stories. Klanten kunnen mode verkennen vanuit het perspectief van hun favoriete influencers, waaronder Linda Tol, Jordan Anderson en Herbert Hofmann. Op dit moment is het platform al live in elf markten.