RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags retours
  • Bedrijven InditexZara
  • Onderwerpen E-commerceLogistiek
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Zara rekent verzendkost aan voor retours

icon
Mode12 mei, 2022
Shutterstock.com

Het Spaanse Zara gaat nu ook in onder andere België en het Verenigd Koninkrijk afzien van gratis retourzendingen. De modeketen rekent klanten een kost van 1,95 euro of 1,95 pond aan als ze hun onlinebestelling willen terugsturen, tenzij ze die naar een winkel brengen.

Voorkeur voor winkels

In steeds meer landen voert de keten een verzendkost door als klanten hun onlinebestelling willen retourneren via de post of een afhaalpunt. De Inditex-dochter hoopt dat consumenten ongewenste stukken zo meer zullen terugbrengen naar Zara-winkel, want daar blijft retourneren wel gratis.

De maatregel is nieuw in België, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In andere landen bestaat die echter al langer: in Nederland geldt de verzendkost bijvoorbeeld al sinds februari. Het bedrijf beklemtoont dat de meeste klanten reeds vandaag bestellingen in de fysieke winkels retourneren.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode9 mei, 2025
    The Fashion Store ambieert 50 winkels

    Vrijdagochtend opende The Fashion Store een tweede winkel in Hasselt, de 22ste in Vlaanderen. Op termijn ziet de modeketen potentieel voor wel vijftig winkels.

  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Zalando betreedt Luxemburg met eigen webshop en app

    Zalando heeft de digitale deuren geopend in Luxemburg met de lancering van een lokale webshop en app. Zo breidt de Duitse e-commercegigant zijn aanwezigheid in de Benelux verder uit.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Onzekerheid weegt op Hugo Boss

    Somber gestemde consumenten stuurden de omzet en winst van Hugo Boss het afgelopen kwartaal omlaag. De modeketen focust op kostenbesparingen en een optimalisering van de inkoop.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN