Modeketen ZEB laat single medewerkers en klanten speeddaten. “Als werkgever willen we dat onze mensen zich gelukkig voelen op de werkvloer en daarbuiten”, zegt nieuwe CEO Matthias Hindriks.
Een lief op het werk
De ZEB-winkel in Schoten was gisteren de locatie van een ongewoon schouwspel: de kledingwinkelketen organiseerde een grootschalige speeddate. “Uit een interne rondvraag bleek dat heel wat personeelsleden nog niet de ware zijn tegengekomen en dat ze in hun zoektocht best een duwtje in de rug konden gebruiken. Als we hen via speeddates aan een goed lief kunnen helpen en zo kunnen bijdragen tot meer werkgeluk, dan is dat dubbel gewonnen”, vertelt Hindriks.
Zo kwam het dat 165 klanten en 30 medewerkers van ZEB zich donderdag verzamelden, met presentator en merkambassadeur James Cooke als matchmaker. Iedereen tussen de 18 en 50 jaar kon zich inschrijven, ongeacht hun geaardheid of seksuele voorkeur. Het evenement was een voorbeeld van het ‘We Care’ HR-programma dat ZEB dit jaar is gestart. De keten gelooft in verbinding tussen werk en privé, eerder dan een scheiding.