In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper.
Live demonstraties
Volgens Dyson mogen we hem eigenlijk geen ‘flagshipstore’ noemen, deze nieuwe showroom op Oxford Street. Hij luistert naar de naam Dyson Demo en de bedoeling van het merk is om hier technologie tot leven te brengen.
De winkelvloer is dus niet volgestouwd met koopwaar, maar biedt ruimte voor live demonstraties van 65 verschillende producten. De winkelmedewerkers zijn geen verkopers maar “experts”, die de kenmerken van elk product helder uitleggen. Dat gebeurt allemaal in een strak design dat een beetje aan Apple doet denken, en dat van de hand is van architectenbureau WilkinsonEyre.
Een hoofdrol is bijvoorbeeld weggelegd voor de Dyson Supersonic-haardroger: shoppers die dat wensen, kunnen hier hun kapsel laten stylen om de voordelen van het product aan den lijve te ondervinden. Ze kunnen er ook verschillende soorten vuil schoonmaken met één van de stofzuigermodellen, of de lucht inademen die gezuiverd werd door de Dyson Pure Cool Link Purifier. Voor alle duidelijkheid: kopen kan hier echter ook…