Supermarktketen Albert Heijn test bij haar XL-winkels in Zaandam, Leiden en Tilburg een nieuwe dienst voor klantvragen over zelfzorgmedicijnen. Klanten kunnen vanuit de winkel contact leggen met een AH-drogist op het hoofdkantoor.
Vragen stellen bij winkelschap
AH verleent met Drogist op afstand service bij het schap aan klanten die vragen hebben over geneesmiddelen die zij zonder recept kunnen kopen (denk aan paracetamol, hoestdranken, neusdruppels en aspirine).
De drogist op de klantendienst van in Zaandam komt bij de klant in beeld via een videoverbinding op de tablet bij het schap, terwijl hij met een chatverbinding de vraag van de klant kan beantwoorden.
De proef duurt acht weken en eindigt op 29 oktober. Of de test met Drogist op afstand een vervolg krijgt, hangt af van de uitkomst na analyse van de data, aldus een woordvoerder.
Ook service in de keuken
Een andere nieuwe dienstverlening waarmee Albert Heijn klanten rechtstreeks ondersteunt is de onlangs gelanceerde app Allerhande Koken voor vragen in de keuken.