Newpharma lanceert een app om consumenten te helpen ontspannen met yoga- en ademhalingsoefeningen. Colruyt Group zet op die manier zijn ecosysteem aan het werk.
Bijhorende anti-stressproducten
Gezondheid is een kernprioriteit voor Colruyt Group, klinkt het. De supermarktreus laat zijn onlineapotheek Newpharma daarom de ‘Relaxation by Newpharma’-app lanceren: een gratis app met 3D-animaties, geluiden, yoga- en ademhalingsoefeningen. Het past helemaal binnen de ambitie van Colruyt om “om sterker in te zetten op services die klanten begeleiden naar een betere mentale en fysieke gezondheid”.
Anti-stressproducten zijn namelijk een groeiende categorie, iets waar de app natuurlijk op inspeelt. De digitale tool maakt een rechtstreekse link naar relaxerende en natuurlijke producten, van etherische oliën tot thee. In de toekomst moet dat aanbod nog gepersonaliseerder worden, met “bijhorende producten van leveranciers”. De app is met andere woorden gratis omdat producenten ervoor betalen.
Synergiën in de retailgroep
De app geeft bovendien een unieke inkijk in het (potentiële) klantenbestand. Welke consumenten zijn bezig met zelfzorg of ervaren stress, en wanneer? Het is informatie waar binnen Colruyt Group ook fitnessketen Jims handig op kan inspelen. De ademhalings- en yoga-oefeningen in de app komen er al vandaan, dus is de app “een mooi voorbeeld van hoe synergiën gevonden worden tussen de verschillende formules van de retailgroep”.
Het is de ambitie van Colruyt Group om de verschillende retailformules inderdaad meer met elkaar te verbinden en zo een compleet ecosysteem te creëren, met voor elke behoefte en levensfase wat wils. Zo is er alles van mode (ZEB) over voeding (Colruyt) tot de allerkleinsten (Dreambaby).
Op het vlak van gezondheid vullen Newpharma en Jims elkaar alvast goed aan. Pieterjan Nuitten, de directeur van Jims, ziet in de toekomst dan ook nog mogelijkheden voor verdere samenwerking. Ook in de winkels van Colruyt is vandaag een selectie Newpharma-producten te vinden.