Essenza groeit onder internationale vleugels
(UPDATE) NBTY-CEO Peter Aldis ziet de toekomst zonnig tegemoet: “In navolging van het succes van onze merken Holland & Barrett en De Tuinen hebben we ambitieuze plannen gemaakt om het aantal winkels in België verder te laten groeien. Dit is vooral te danken aan de wijdverspreide aanwezigheid van winkels en het streven verder te groeien in omnichannel. Ik kijk ernaar uit om samen met Melissa en haar team ervoor te zorgen dat de overgang vloeiend zal verlopen.”
In tegenstelling tot eerdere berichten worden de Essenza-winkels niet terug omgedoopt tot De Tuinen, maar blijft de Belgische keten apart bestaan. Wel zal Essenza mogelijk “het succesvolle De Tuinen-merk gaan versterken” door de producten van het succesvolle merk te gaan verkopen in België.
‘Onder de indruk van onze resultaten’
Essenza-CEO Melissa Hellebuyck blijft dan ook aan het roer van de Belgische keten. Zij ziet de eigenheid van haar keten gegarandeerd omdat “NBTY Europe onder de indruk was van de veelbelovende resultaten en het heel specifieke concept van Essenza”. Wel komt er een structurele samenwerking tussen de Belgische en de Nederlandse keten “omdat we dezelfde taal spreken en zo vlakbij gevestigd zijn”.
NBTY Europe bestaat nu uit 947 winkels, met het zwaartepunt (811) in het Verenigd Koninkrijk en Ierland dankzijk de ketens Holland & Barrett en GNC. Daarnaast zijn er ook de 120 vestigingen van De Tuinen en 53 internationale franchise-winkels.