Europese groei-ambities
Reden van de rebranding is volgens CEO Colinda Hoegee de sterke groei-ambitie van de keten: “Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. Wij willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid.” Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.
Zo wil het retailenseigne alvast op de Nederlandse thuismarkt doorgroeien naar 250 winkels binnen drie jaar, bijna het dubbele van de huidige 150 De Tuinen. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt snel in gang gezet: de eerstkomende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept. Ook de Belgische winkels (die momenteel nog onder de Essenza-vlag varen) krijgen de naam Holland & Barrett.
Moederketen Holland & Barrett, die nu dus ook haar naam geeft aan de Nederlandse dochter, heeft zelf meer dan 700 winkels in het Verenigd Koninkrijk en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. In 2012 heeft Holland & Barrett een eerste winkel in China geopend en ook de ambities voor Europa zijn groot.