RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door redactie Nederland
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Drogisterij DIO groeit met eigen merk.

icon
Schoonheid/verzorging11 januari, 2011

Drogisterijketen DIO bericht over een forse omzettoename van het eigen huismerk Idyl. DIO is een keten van drogisterijen die voornamelijk met zelfstandige ondernemers werkt. Het komende jaar moet de omzet door middel van de introductie van nieuwe producten verder worden opgevoerd.

 

Volgens de winkelorganisatie is het aandeel van huismerkproducten afgelopen jaar met 16 procent toegenomen, terwijl dit percentage bekeken over twee jaar zo’n veertig procent zou zijn. De onderneming brengt geen absolute getallen naar buiten over de verkoop. Afgelopen jaar is de omzet gestimuleerd met promotieacties, waaronder een prijsvraag met kaartjes voor de film Dik Trom als prijs.

 

DIO werkt aan een sterkere positie op de competitieve Nederlandse drogisterijmarkt, met grote spelers als Kruidvat en Etos, door middel van onder meer televisiecampagnes. De afgelopen jaren groeide het aantal DIO-vestigingen onder meer door het overstappen van DA-drogisten. 

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 mei, 2025
    Marie-Stella-Maris opent tweede Belgische winkel in Knokke

    Op vrijdag 23 mei opent het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris een elfde winkel op een prestigieuze locatie. Het is de tweede in België na een succesvolle start vorig jaar in Antwerpen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging7 mei, 2025
    Douglas: hoe een honderdjarige Duitser favoriet van Gen Z werd

    Douglas is een rijzende ster in het Belgische retaillandschap: elke nieuwe winkel trekt lange wachtrijen aan. Nochtans is de Duitse parfumerieketen helemaal niet nieuw onder de zon. Wat maakt de formule plots zo aantrekkelijk?

  • De opening van de Douglas-winkel op de Meir trok veel geïnteresseerden.
    icon
    Schoonheid/verzorging2 mei, 2025
    Nieuwe Douglas trekt mensenmassa naar de Meir

    Voor de tweede week op rij opent de Duitse parfumerieketen Douglas een vestiging op een premiumlocatie, en alweer is het over de koppen lopen. Vanochtend vroeg stonden er honderden mensen aan te schuiven op de Meir in Antwerpen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN