Parfumerieketen Douglas heeft het afgelopen kwartaal een sterke omzetstijging gerealiseerd, zowel in de fysieke winkels als online. Netto boekt de retailer nog verlies, maar de beursgang heeft wel de schuld flink teruggebracht.
Eenmalige kosten
Met een omzetstijging van 11,5% naar meer dan 958 miljoen euro heeft Douglas een sterk tweede kwartaal achter de rug. De fysieke winkels, goed voor zowat twee derde van de omzet, groeiden met 11,9%, online ging er met 10,7% op vooruit. De bruto bedrijfswinst steeg met 16,2% naar 145,9 miljoen euro.
Netto was er nog een verlies van 41,3 miljoen euro, een lichte verbetering tegenover 42,2 miljoen euro in het vorige boekjaar. Het verlies is deels te verklaren door eenmalige kosten die gerelateerd zijn aan de recente beursgang.
CEO Sander van der Laan zegt tevreden te zijn over de omzetgroei en de kostenbeheersing. Dankzij de beursnotering sinds maart is de nettoschuld van de groep al met 1,3 miljard euro gedaald.