RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Medi-Market
  • Onderwerpen Expansie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Groeispurt voor Medi-Market in Vlaanderen en Italië

icon
Schoonheid/verzorging20 juni, 2024

Bijna tien jaar na de start is Medi-Market op weg naar een omzet van meer dan 400 miljoen euro met meer dan 150 verkooppunten. Sterke groeiambities koestert de keten van parafarmacieën en apotheken in Vlaanderen, Italië en Spanje.

18% marktaandeel

In december 2014 opende Medi-Market zijn eerste vestiging, in de handelszone City-Nord in Gosselies (Charleroi), met de uitgesproken ambitie om de gezondheidsmarkt open te breken. Intussen heeft de groep bijna 150 verkooppunten in België, het Groothertogdom Luxemburg en Italië, die samen goed waren voor een omzet van 330 miljoen euro in 2023. De winkels krijgen elke dag 18.000 consumenten over de vloer. In België bedraagt het marktaandeel 18%.

“In de eerste vijf maanden van 2024 heeft onze groep een groei van meer dan 30% gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Het is dus heel waarschijnlijk dat we eind dit jaar de grens van de 400 miljoen euro zullen overschrijden”, zegt Cédric Antoine, CEO sinds juni 2021. “Onze ambities worden verwezenlijkt door een groeiend aantal openingen in België, voornamelijk in Vlaanderen. Maar we groeien ook in Italië, waar we van plan zijn om binnen vijf jaar 150 nieuwe winkels te openen.”

Momenteel heeft de keten 68 parafarmacieën, 28 apotheken en 9 schoonheidssalons in België, 27 parafarmacieën in Italië en 10 in Luxemburg. De retailer kijkt ook al naar een nieuwe markt: Spanje.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging14 mei, 2025
    Parafarmacieketen Medi-Market van start in Nederland

    De Belgische apotheek- en drogisterijketen Medi-Market zet een nieuwe stap in haar Europese expansie: op 21 mei opent de keten haar eerste Nederlandse winkel in Maastricht.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 mei, 2025
    Tiny Library laat nu ook Belgen babyspullen huren

    Wordt babyspullen huren het nieuwe normaal? De Nederlandse start-up Tiny Library introduceert zijn circulaire abonnementsmodel nu ook in België. Daarmee speelt het platform in op een groeiende trend.

  • icon
    Schoonheid/verzorging9 mei, 2025
    Marie-Stella-Maris opent tweede Belgische winkel in Knokke

    Op vrijdag 23 mei opent het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris in Knokke zijn tweede Belgische winkel, de elfde in totaal.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN