Brillengigant EssilorLuxottica drukt zijn stempel op Pearle met een nieuw winkelconcept. De winkel in ’s-Hertogenbosch kreeg als eerste een make-over, die de visie van de nieuwe eigenaar laat zien.
Merken voorop
Sinds 2021 is Pearle eigendom van EssilorLuxottica, de (omstreden) grootste brillenproducent ter wereld. Vandaag is het tijd om die overname aan iedereen te laten zien, met een nieuw winkelconcept dat Pearle zal uitrollen over de Benelux. De winkel in het Nederlandse ’s-Hertogenbosch is als eerste vernieuwd, in het najaar zullen nog tien Pearle-winkels in Nederland en België volgen.
De merken van de EssilorLuxottica-groep, waaronder Ray-Ban, Oakley, Vogue en Emporio Armani, staan in het nieuwe concept centraal. “Het nieuwe winkelformat laat duidelijk zien dat we onderdeel zijn geworden van een echt merkenbedrijf en dat we in de winkel de merkmonturen van ons moederbedrijf alle ruimte geven en goed tot hun recht laten komen”, zegt algemeen directeur Jan-Derek Groenendaal van GrandVision Benelux.
Toch blijft prijs belangrijk bij Pearle en blijft er, volgens Groenendaal, dus ook veel aandacht voor scherp geprijsde monturen. Op een rustige plek achter in de winkel is daarnaast ruimte voorzien voor oogmetingen en persoonlijk advies voor klanten.