Pink Gellac, een snelgroeiend Nederlands merk van gelnagellak, heeft op 6 juni een eerste eigen winkel in Parijs geopend. De winkel aan de Rue de Rivoli, tussen de Champs-Elysées en Le Marais, moet de Europese ambities van het merk tonen.
Bakermat van beautymerken
De Pink Gellac Colour Boutique bevindt zich tegenover het stadhuis van Parijs, in een straat met dagelijks gemiddeld 36.000 passanten. “Wij zijn bijzonder trots onze vleugels uit te slaan naar de Franse markt, de bakermat van een aantal iconische beautymerken”, zegt CEO Thera Strietman. “Dat doen we vanzelfsprekend met een webshop die speciaal op de wensen, voorkeuren en kleuren van de Franse consument is afgestemd, maar ook met een inspirerende brand store op een van de mooiste winkellocaties van Parijs.”
De nieuwe Colour Boutique in Parijs is inmiddels al de elfde eigen winkel voor Pink Gellac: de eerste opende in 2021 in Nederland, een jaar later volgde de eerste opening in België en dit jaar staat in het teken van de opmars in Frankrijk. In maart dit jaar opende Pink Gellac een winkel aan de Rotterdamse Lijnbaan, voor het einde van de maand volgt Maastricht.
Met de webshop bereikt Pink Gellac consumenten in zeven Europese landen en de Verenigde Staten, maar ook sociale media spelen een belangrijke rol. Het label zet sterk in op ‘user generated content’: het merk heeft over alle online kanalen samen 800.000 volgers die ervaringen uitwisselen, hun creaties delen en inspiratie opdoen. Het bedrijf krijgt 800.000 orders op jaarbasis en spreekt over 60% omzetgroei in 2023.