De Franse beautyretailer Aroma-Zone opent op 8 november z’n eerste buitenlandse winkel, in de Brusselse Nieuwstraat. Klanten kunnen hier hun eigen verzorgingsproducten samenstellen op basis van natuurlijke ingrediënten.
Blog wordt retailer
Het verhaal van Aroma-Zone is best bijzonder: het merk startte als een blog van twee zussen met een passie voor essentiële oliën, en groeide snel uit tot een keten met op dit ogenblik tien winkels en een webshop in Frankrijk. In 2021 was Aroma-Zone goed voor een omzet van 87 miljoen euro. Nu lonkt internationalisering, want 15% van de bestellingen in de webshop komt nu al uit het buitenland, zegt CEO Sabrina Herlory aan Premium Beauty News.
De winkels van Aroma-Zone zijn eigenlijk ateliers waar klanten zelf aan de slag kunnen gaan om hun eigen schoonheids- en verzorgingsproducten samen te stellen op basis van zuivere, natuurlijke, onverdunde en niet-gemodificeerde essentiële oliën. Dat kan al in amper drie minuten, al zijn er ook kant-en-klare producten te koop. De retailer breidt het aanbod verder uit naar schoonmaakproducten en voedingssupplementen. Na Brussel wil de keten ook winkels openen in Spanje, Italië en Zwitserland.