RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Henkel
  • Onderwerpen FMCGInterviewMarketing
  • Personen Stefan Pichler
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[Interview] Stefan Pichler (Henkel): “Zodra de koopkracht opveert, zullen merken weer winnen”

icon
Schoonheid/verzorging11 augustus, 2023
Stefan Pichler, Henkel

Henkel heeft de hogere kosten niet volledig gecompenseerd met prijsverhogingen en ook dit jaar zullen de stijgingen beperkt blijven, zegt Stefan Pichler. De topman gelooft dat consumenten straks de huismerken weer zullen inruilen voor sterke A-merken.

Scherpere keuzes

Sinds oktober vorig jaar is de Oostenrijker president van Henkel in de Benelux. Hij staat ook aan het hoofd van de divisie Henkel Consumer Brands, waar alle consumentenactiviteiten van de groep werden samengebracht. “Voor die fusie hadden we drie business units: ‘Adhesive technologies’, ‘Laundry & home care’ en ‘Beauty care’. Die twee laatste hebben we vorig jaar samengevoegd. Dat was zinvol, gezien de vele gelijkenissen: we spreken met dezelfde klanten en dezelfde consumenten. Mensen wassen met Persil en gebruiken Schwarzkopf shampoo. Het is ook efficiënter voor onze retailpartners, die nu één contactpersoon hebben in plaats van twee.”

Read more
Become member
Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 mei, 2025
    Marie-Stella-Maris opent tweede Belgische winkel in Knokke

    Op vrijdag 23 mei opent het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris in Knokke zijn tweede Belgische winkel, de elfde in totaal.

  • icon
    Schoonheid/verzorging7 mei, 2025
    Douglas: hoe een honderdjarige Duitser favoriet van Gen Z werd

    Douglas is een rijzende ster in het Belgische retaillandschap: elke nieuwe winkel trekt lange wachtrijen aan. Nochtans is de Duitse parfumerieketen helemaal niet nieuw onder de zon. Wat maakt de formule plots zo aantrekkelijk?

  • De opening van de Douglas-winkel op de Meir trok veel geïnteresseerden.
    icon
    Schoonheid/verzorging2 mei, 2025
    Nieuwe Douglas trekt mensenmassa naar de Meir

    Voor de tweede week op rij opent de Duitse parfumerieketen Douglas een vestiging op een premiumlocatie, en alweer is het over de koppen lopen. Vanochtend vroeg stonden er honderden mensen aan te schuiven op de Meir in Antwerpen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN