Vakjury en consumenten verschillen danig van mening
Kruidvat troefde in de jaarlijkse verkiezing twee supermarktketens af: Albert Heijn en Aldi eindigden op de tweede en derde plaats. De drogisterijketen scoorde het beste op de aspecten bereik, waardering en aantrekkelijkheid. Opmerkelijk genoeg waren geen van de drie laureaten ook genomineerd voor de Folder Vakprijs; die ging uiteindelijk naar Intratuin.
Nederlanders kregen in 2011 wel minder folders in de bus: het gemiddelde daalde van 36,9 naar 36,5 per week. Ondanks de opmars van e-mailreclame en apps is de waardering voor de folder nog nooit zo hoog geweest: respondenten gaven het medium gemiddeld een 7,4 als rapportcijfer.
De folder kan ook nog steeds volop rekenen op de aandacht van de consument, de gemiddelde Nederlander besteedt jaarlijks 38 uur aan het lezen van folders. Brancheorganisatie DDMA onderzoekt jaarlijks hoe het met folders gaat en presenteert de resultaten tijdens een groot congres.