RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags bedrijfsresultaten
  • Bedrijven L'Oréal
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie EuropaFrankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal boekt vijfde meer omzet nu make-up terug is

icon
Schoonheid/verzorging21 april, 2022
Shutterstock.com

L’Oréal haalt opgelucht adem nu de coronabeperkingen verdwijnen: mensen komen meer buiten, dus maquilleren ze zich ook weer. De omzet steeg in het eerste kwartaal met 19% en ook de verkoop in de winkels veerde op.

Geen last van inflatie

L’Oréal heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug, zegt CEO Nicolas Hieronimus. Ondanks de invasie in Oekraïne en de verscherpte coronamaatregelen in China, haalde de cosmeticagroep een omzet van 9,06 miljard euro. Dat is 19% meer dan een jaar geleden. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met 13,5%, wat volgens de groep aanzienlijk beter is dan de markt.

Het koopgedrag werd niet beïnvloed door de inflatie, merkt L’Oréal op, want zowel de volumes en de transactiewaardes lagen hoger. De Franse FMCG-producent heeft dat mede te danken aan zijn premiumisering- en innovatiestrategie: L’Oréal Luxe, Professional Products en Active Cosmetics realiseerden allemaal een dubbelcijferige groei. Ook de afdeling consumentenproducten is in het eerste kwartaal met 11% blijven groeien.

Terug naar de winkels

Dankzij coronaversoepelingen was er een sterke opleving van de omzet in de winkels (+15,5%), hoewel ook e-commerce bleef groeien. Onlineverkoop is nu al goed voor 25,8% van de omzet. “Onze groei was evenwichtig verdeeld over alle geografische zones, met een aanhoudend uitstekend momentum in Noord-Amerika, een dubbelcijferige groei op het Chinese vasteland en een versnelling in de opkomende markten, alsook in Europa, waar de groei werd getemperd door een aantal lockdowns begin 2021”, aldus Hieronimus.

De Europese markt realiseerde een omzetgroei van 15,8% en keerde terug naar het niveau van voor de pandemie, dankzij de sterke groei in de parfum- en make-upcategorieën. In de meeste landen, en vooral in het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Italië, was er sprake van een aanhoudende verkoopgroei. In make-up won L’Oréal ook marktaandeel.

“Hoewel we de volatiliteit en onzekerheid niet uit het oog verliezen, blijven we optimistisch over de vooruitzichten voor de schoonheidsmarkt en hebben we vertrouwen in ons vermogen om in 2022 beter te presteren dan de markt en opnieuw een jaar van groei in omzet en winst te realiseren”, besluit de topman.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 mei, 2025
    Marie-Stella-Maris opent tweede Belgische winkel in Knokke

    Op vrijdag 23 mei opent het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris in Knokke zijn tweede Belgische winkel, de elfde in totaal.

  • icon
    Schoonheid/verzorging7 mei, 2025
    Douglas: hoe een honderdjarige Duitser favoriet van Gen Z werd

    Douglas is een rijzende ster in het Belgische retaillandschap: elke nieuwe winkel trekt lange wachtrijen aan. Nochtans is de Duitse parfumerieketen helemaal niet nieuw onder de zon. Wat maakt de formule plots zo aantrekkelijk?

  • De opening van de Douglas-winkel op de Meir trok veel geïnteresseerden.
    icon
    Schoonheid/verzorging2 mei, 2025
    Nieuwe Douglas trekt mensenmassa naar de Meir

    Voor de tweede week op rij opent de Duitse parfumerieketen Douglas een vestiging op een premiumlocatie, en alweer is het over de koppen lopen. Vanochtend vroeg stonden er honderden mensen aan te schuiven op de Meir in Antwerpen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN