Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opent op 15 juni een outletwinkel in het outletcentrum van McArthurGlen in Messancy. Het zal daar producten verkopen met kortingen van 30 tot 70 procent.
Zero waste
Klanten zullen in de winkel met een oppervlakte van 120 vierkante meter producten kunnen vinden van merken als L’Oréal Paris, Maybelline en Garnier tegen sterk verlaagde prijzen.
70 procent van de winkeloppervlakte zal ingevuld worden door make-up, maar daarnaast is er ook plek voorzien waar producten worden voorgesteld die einde reeks zijn en verkocht worden tegen lage prijzen.
De opening van de outletwinkel past in de nieuwe ‘zero waste’-strategie van L’Oréal, waarbij het poogt om zijn producten een tweede leven te geven en het zo min mogelijk afval wil produceren.
McArthurGlen is Europees marktleider op vlak van outletcentra. Het heeft 22 centra verspreid over Frankrijk, Canada, België, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Griekenland.