RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal hervindt pre-pandemisch groeiritme

icon
Schoonheid/verzorging30 juli, 2021

Cosmeticareus L’Oréal wist zijn marktaandeel in de eerste helft van 2021 in alle divisies en alle regio’s uit te breiden. Het bedrijf ziet de toekomst dan ook met veel vertrouwen tegemoet.

 

Recordkwartaal

L’Oréal boekte in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 15,2 miljard euro, een stijging met 16,2%. Wisselkoerseffecten hadden een negatieve impact, want bij constante valuta spurtte de omzet zelfs 21,8% hoger. Vooral het tweede kwartaal was uitmuntend, met een groei (like-for like) van 33,5% ten opzichte van vorig jaar. Dat is bovendien 8,4% hoger dan in 2019.

 

L’Oréal won marktaandeel in alle segmenten en alle geografische zones. “Deze opmerkelijke prestatie weerspiegelt de relevantie en het gezonde evenwicht van ons veelzijdig model in termen van geografische voetafdruk, merken en categorieën”, verklaarde CEO Nicolas Hieronimus in een persbericht.

 

Drie trends

De sterkste groei kwam van de professionele producten (+32,6%), geholpen door een markt die zich geleidelijk herstelt van de gezondheidscrisis. L’Oréal profiteerde naar eigen zeggen van drie onderliggende trends binnen de sector: de digitalisering van de salons, de opkomst van freelance stylisten en de explosieve groei van de e-commerce. Haarverzorging blijft groeicategorie nummer één, met als belangrijkste merk Kérastase.

 

De divisie consumentenproducten sloot het eerste halfjaar af met een gerapporteerde groei van 1,9%, vooral dankzij een sterk tweede kwartaal. Ook in dit segment deed L’Oréal evenwel beter dan de markt. De e-commerce is intussen verantwoordelijk voor meer dan een vijfde van de divisieomzet.

 

Ook winst neemt toe

De bedrijfswinst steeg met meer dan een kwart tot 2,99 miljard euro, de nettowinst kwam uit op 2,36 miljard euro.

 

Topman Hieronimus is erg optimistisch over de rest van het jaar. “We hebben meer dan ooit vertrouwen in ons vermogen om beter te presteren dan de markt en een jaar van groei te bereiken in zowel omzet als resultaat.”

 

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 mei, 2025
    Marie-Stella-Maris opent tweede Belgische winkel in Knokke

    Op vrijdag 23 mei opent het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris in Knokke zijn tweede Belgische winkel, de elfde in totaal.

  • icon
    Schoonheid/verzorging7 mei, 2025
    Douglas: hoe een honderdjarige Duitser favoriet van Gen Z werd

    Douglas is een rijzende ster in het Belgische retaillandschap: elke nieuwe winkel trekt lange wachtrijen aan. Nochtans is de Duitse parfumerieketen helemaal niet nieuw onder de zon. Wat maakt de formule plots zo aantrekkelijk?

  • De opening van de Douglas-winkel op de Meir trok veel geïnteresseerden.
    icon
    Schoonheid/verzorging2 mei, 2025
    Nieuwe Douglas trekt mensenmassa naar de Meir

    Voor de tweede week op rij opent de Duitse parfumerieketen Douglas een vestiging op een premiumlocatie, en alweer is het over de koppen lopen. Vanochtend vroeg stonden er honderden mensen aan te schuiven op de Meir in Antwerpen.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN