Extra verkoopkanaal
Eerder verkocht watermerk Marie-Stella-Maris, dat eind 2012 werd opgericht, al mineraalwater aan supermarkten, tankstations en de horeca, maar nu stapt het dus ook in de directe consumentenverkoop. Enkele weken geleden opende het al een fysieke winkel in Amsterdam, waar het ook de eigen lijn van verzorgingsproducten verkoopt.
“De nieuwe webshop fungeert als extra verkoopkanaal voor de Care-lijn zodat de producten voor iedereen verkrijgbaar is op elk gewenst moment“, zegt de woordvoerder van Marie-Stella-Maris aan Twinkle. De webshop verzendt ook naar verschillende Europese landen en het is de bedoeling dat er ook nieuwe fysieke filialen in het buitenland komen, al is voorlopig nog niet geweten waar.
Goede doel
Per liter verkocht water gaat 5 cent naar de stichting van Marie-Stella-Maris die zich inzet voor verschillende projecten rond schoon water in de derde wereld. Het merk haalde zo al 150.000 euro op.
“Met de lopende projecten worden 7.700 mensen structureel van schoon drinkwater voorzien“, zegt de woordvoerder. “De projecten die wij sinds 2012 hebben gesteund richten zich op de combinatie water, sanitaire voorzieningen en hygiëne. De directe link tussen schoon drinkwater en hygiëne inspireerde ons om een nieuw hoofdstuk te beginnen met Marie-Stella-Maris Care. Van de Care-producten gaat ook een vast bedrag naar het goede doel.”